გარე დაკვირვება









გაკვეთილის გეგმა N1
მასწავლებლის სახელი, გვარი:ეკატერინე ტაბატაძე
საგანი:ინგლისური ენა
სწავლების საფეხური/კლასი:საშულო/ X კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა:24
გაკვეთილის თემა:“უძველესი საგანძური“  ‘‘ancient treasure’’
გაკვეთილის მიზანი:მოსწავლემ შეძლოს  ტექსტის მთლიანობაში გაცნობა ინფორმაციის მოძიების მიზნით და ტექსტში არსებითი საკითხების განსხვავებული სიმბოლოებით აღნიშვნა. გაუგებარ ადგილებზე მიბრუნება და კონტექსტისმიხედვით სიტყვის მნიშვნელობის ამოცნობა. ტექსტის ზედაპირზე  მოცემული ფაქტობრივი ინფორმაციის ამოცნობა.
გაკვეთილის თემისა და მიზნის შესაბამისობა ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებთან:სასკოლო სასწავლო გეგმის საგნის სილაბუსით აღნიშნული თემა გათვალისწინებულია სასწავლო წლის მოცემულ პერიოდში, გაკვეთილის მიზანი გამომდინარეობს ესგ-ს ტანდარტიდან და ჩაშლილია თითოეულ აქტივობაში.
N
აქტივობის მიზანი და აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო (წთ.)
1
·   მასწავლებელი აწესრიგებს საორგანიზაციო საკითხებს,აცნობს მოსწავლეებს გაკვეთილის თემას,მიზანს,შეფასების კრიტერიუმებს და ახსენებს კლასში ქცევის წესებს.
კითხვა-პასუხი
 აქტივობისმიზანი:არსებული ცოდნის გააქტიურება.
აქტივობის აღწერა:  მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს უპასუხონ შეკითხვებს;
1.   რა არის საგანძური?
2.   როგორი შეიძლება იყოს საგანძური?
3.   უნახავთ თუარა საგანძური და სად?
4.   თავის ქალის ჩვენება და შეკითხვის დასმა შეიძლება იყოს თუ არა თავის ქალა საგანძური?
5.   სადშეიძლება ვიპოვოთ?
6.   ვინ აწარმოებს გათხრებს?
7.   ვინ შეიძლება იპოვოს?
საჭიროების შემთხვევაში მასწავლებეი სვამს დამატებითკითხვებს.
·   აქტივობის დასრულების შემდეგ კი მასწავლებელი მოსწავლეებს აწვდის უკუკავშირს.
გონებრივი იერიში
საერთო საკლასო
ჟურნალი, კალამი, შეფასების რუბრიკა,დაფა, ცარცი,სურათი სახელმძღვანელოდან
აღნიშნული რესურსი მოსწავლეებს დაეხმარება არსებული ცოდნის გახსენებაში, მასალის ვიზუალურ აღქმაში.მოტივაციის გაღვივებაში  და თვითშეფასების უნარის განვითარებაში.
10 წთ
2
ტექსტზე მუშაობა
აქტივობისმიზანი:ტექსტის მთლიანობაში გაცნობა ინფორმაციის მოძიების მიზნით და ტექსტში არსებითი საკითხების განსხვავებული სიმბოლოებით აღნიშვნა.გაუგებარადგილებზე მიბრუნება და კონტექსტისმიხედვით სიტყვის მნიშვნელობისამოცნობა
აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი ჯგუფებს ურიგებს სამუშაო ფურცლებს (ამობეჭდილი ტექსტი  სახელმძღვანელოდან) და სთხოვს  ფანქრების გამოყენებით დაამუშავონ. დაფაზე დაწერილი წესების მიხედვით.დაფაზე იწერება:  აღვნიშნოთ Q ასოთი  მონაკვეთი რომელიც კითხვას მიჩენს,აღვნიშნო M ასოთი ადგილი სადაც მათი აზრით მნიშვნელოვანი ცნობაა გადმოცემული,  და რაც უნდა  დაიმახსოვრონ და გახაზონ ყველა სიტყვა რომლის მნიშვნელობაც არ ესმით.ახალი სიტყვების კონტექსტიდან ამოცნობას.
·   სამუშაოს დასრულების შემდეგ მასწავლებელი სთხოვს ჯგუფებს გააცნონ   ნამუშევრები, პრეზენტატორები შეარჩიონ თავად და წარუდგინონ ნამუშევრები კლასს.  აქტივობის მსვლელობის დროს  საჭიროების შემთხვევაში მასწავლებელი ეხმარება განმარტებებით და აწვდის უკუკავშირს.
თანამშრომლობით სწავლების მეთოდი
ჯგუფური
ტექსტი სახელმძღვანელოდან, თაბახზის ფურცლები, ფანქარი.
რესურსი ხელს შეუწყობს ტექტის დამოუკიდებლად გააზრებას.
განუვითარდებათ ინტრაპერსონალური უნარები.
10წთ
3
აქტივობისმიზანი:ტექსტის ზედაპირზე  მოცემული ფაქტობრივი ინფორმაციის ამოცნობა.
აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი წინასწარმომზადებულ ჯგუფებს ურიგებს შემთხვევითი შერჩევის პრინციპით წინასწარ მომზადებულ კითხვარს.კითხვარი მოთავსებულია კონვერტებში და მოიცავს რამდენიმე დონის კითხვას:მოსწავლეები ირჩევენკონვერტებს და იწყებენ ფლივჩარტებზე მუშაობას.

თანამშრომლობით სწავლების მეთოდი
ჯგუფური
კითხვარი  ლინკი:https://ekatabatadze83.blogspot.com/ხელს შეუწყობს  ტექსტის ერთობლივ გააზრებას, მსჯელობის, ანალიზის, დასკვნის გამოტანის უნარის განვითარებას.
10წთ
4
პრეზენტაცია
აქტივობის მიზანი: თანმიმდევრულად, მკაფიოდ აზრის ჩამოყალიბება.
აქტივობის აღწერა:მასწავლებელი სთხოვს ჯგუფებს  წარმოადგინონ ნამუშევრები და გააკეთონ პრეზენტაციები.
·   მასწავლებელი მოსწავლეებს აფასებს შეფასების რუბრიკით და განმავითარებელი შეფასებით.
·   სთხოვსმოსწავლეებს ჩაინიშნონ საშინაო დავალება დააძლევს მისი შესრულების ინსტრუქციას.

ვერბალური სწავლების მეთოდი
ჯგუფური
საპრეზენტაციოდ მომზადბული მასალა. რესურსი ხელს შეუწყობს პრეზენტაციისა და რეზუმირების უნარის განვითარებას.
10წთ

გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
უცხ..VI.3. მოსწავლესშეუძლიაწაიკითხოსდაგაიგოსსხვადასხვასახისდარგობრივი
შემეცნებითიტექსტი(ისტორიის, კულტურის, არქეოლოგიის, გეოგრაფიის,
ეკოლოგიისდასხვასფეროდან).
შედეგითვალსაჩინოა, თუმოსწავლე:
· ამოიცნობსტექსტისზედაპირზე (ექსპლიციტურად) მოცემულფაქტობრივ
ინფორმაციას;
უცხ..VI.8. მოსწავლეფლობსდაიყენებსსტრატეგიებსტექსტისსიღრმისეულადშესწავლის
მიზნით.
შედეგითვალსაჩინოა, თუმოსწავლე:
· მთლიანობაშიეცნობატექსტსინფორმაციებისმოძიებისმიზნით,
განსხვავებულისიმბოლოებითაღნიშნავსტექსტში
არსებითსაკითხებს, რომლებსაცუნდამიუბრუნდესმათიგაღრმავებისმიზნით,
საკვანძოსიტყვებსდასხვა;
· მიუბრუნდებაგაუგებარადგილებს, ცდილობსკონტექსტისმიხედვითამოიცნოს
სიტყვისმნიშვნელობები;
უცხ..V.18. მოსწავლესშეუძლიაზეპირიმოხსენებისწარმოდგენა(პრეზენტაცია) მისთვის
საინტერესოთემაზე.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
· თანამიმდევრულად, მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს;

შეფასება:ჯგუფებზე დაკვირვების რუბრიკა
#
დაკვირვების კრიტერიუმები
დაბალი
საშუალო
მაღალი




I

II
III
IV
V
I
II
III
IV

V

I

II

III

IV

V
1
ფუნქციების განაწილება
















2
თანამშრომლობა
















3
კონსენსუსი

















შეფასება:ზოგად–ჰოლისტრი შეფასების რუბრიკა


კრიტერიუმები
1–2ქ
დაბალი
3–4ქ
საშ.დაბალი
5–6ქ
საშუალო
7–8ქ
საშ.მაღალი
9–10ქ.
მარალი
1
საკლასო ჩართულობა
არ/ვერ მონაწილეობს
კითხა–პასუხში
პერიოდულად ერთვება, მაგრამ პასუხები არის მეტწილად მცდარი
ჩართულია, თუმცა დარწმუნებული არაა პასუხების სისწორეში
მეტწილად აქტიურია, პსუხები მხოლოდ მცირედ უზუსტუბებსმოიცავს.
აქტიურია, პასუხები გამართულია შინაარსობრივად.
2
ჯგუფის მიერ ტექსტის ზედაპირზე  მოცემული ფაქტობრივი ინფორმაციის ამოცნობა.

ვერ ამოიცნობს
უცნობს ფაქტობრივი ინფორმაციის გარკვევა
ამოიცნობს მხოლოდ ნაწილობრივ
ამოიცნობს ინფორმაციას, თუმცა აქვს მცირედი ხარვეზი.
სრულად ამოიცნობს ფაქტობრივ ინფორმაციას.
3
ჯგუფის მიერ ტექსტის მთლიანობაში გაცნობა ინფორმაციის მოძიების მიზნით
ვერ გაიგო ტექსტი და ვერ მოიძია ინფორმაცია.
უჭირს გებულობს ტექტის მხოლოდ ნაწილს.
გებულობს ტექსტს, თუმცა უჭირს ინფორმციის მოძიება
ეცნობა და გებულობს ტექსტს, თუმცა გამორჩენილი აქვს ინფორმაციის ნაწილი.
ეცნობა ტექსტს და სრულად იძიებს საჭირო ინფორმაციას.
4
თანმიმდევრულად, მკაფიოდ აზრის ჩამოყალიბება.
ვერ/არ  აყალიბებს აზრს
ბუნდოვნად დაგაურკვევლად აყალიბებს.
აყალიბებს თუმცა აცილებულია ტექსტს.
მცირედი ხარვეზებით აყალიბებს.
აყალიბებს მკაფიოდ და თანმიმდევრულად.


გაკვეთილის გეგმა N2
მასწავლებლის სახელი, გვარი:ეკატერინეტაბატაძე
საგანი:ინგლისური ენა
სწავლების საფეხური/კლასი:საშუალო/  X კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა:24
გაკვეთილის თემა: „უძველესი საგანძური“  ‘‘Ancient treasure’’
გაკვეთილის მიზანი:მოსწავლემ  შეძლოს დასმული ამოცანის გადასაჭრელად  საჭირო ცოდნის გააქტიურება და მეხსიერებაში საჭირო ინფორმაციის მოძიება. გონებრივ იერიშის საშუალებით ჩამოწეროს ყველა ის იდეა, რომელიც თემატიკასთან დაკავშირებით გაახსენდება.
მოსწავლემ შეძლოს  თანმიმდევრულად,მკაფიოდ დაგასაგებადაზრის ჩამოყალიბება,თავისი დამოკიდებულებისგამოხატვა განსახილველი საკითხისადმი და დასკვნისგამოტანა.
გაკვეთილის თემისა და მიზნის შესაბამისობა ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებთან:ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული შედეგები სრულად შეესაბამება თემას და საგაკვეთილო მიზანს, რომელიც შინაარსობრივი გაგრძელებაა წინარე თემის და აკმაყოფილებს კონსტრუქტივისტული სწავლები პრინციპს.
N
აქტივობის მიზანი და აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო (წთ.)
1
·   მასწავლებელი აწესრიგებს საორგანიზაციო საკითხებს,აცნობს მოსწავლეებს გაკვეთილისთემას, მიზანს,შეფასების კრიტერიუმებს და ახსენებს კლასში ქცევის წესებს.
საშინაო დავალების პრენტაცია
 აქტივობისმიზანი:მოსწავლემ  შეძლოს დასმული ამოცანის გადასაჭრელად  საჭირო ცოდნის გააქტიურება და მეხსიერებაში საჭირო ინფორმაციის მოძიება.
აქტივობის აღწერა:მასწავლებელი საშინაო დავალებას გამოიკითხავს  აღწერით პარადიგმის საშუალებით.წრეში წერს „უძველესი საგანძური“ და სთხოვს მოსწავლეებს დაასახელონ, ხელისაწევით, ნივთები რომელიც შეიძლება იყოს  საგანძური. მოსწავლეებმა პასუხებისათვის უნდა გამოიყენონ მათ მიერ სახლში შესრულებული დავალება.
·   საჭიროების შემთხვევაში  მასწავლებელი სვამს დამაზუსტებელ კითხვებს.
·   აქტივობისდასრულების შემდეგ მასწავლებელი მოსწავლეებს აწვდის უკუკავშირს.

გონებრივი იერიში
საერთო საკლასო
შეფასების რუბრიკა, დაფა,ცარცი, საშინაო დავალების რვეულები. რესურსი მოსწავლეებს დაეხმარება არსებული ცოდნის ორგანიზებაში.
5წთ
2
პრაქტიკული
·   აქტივობისმიზანი:მოსწავლემ შეძლოს გონებაში საჭირო ინფორმაციის მოძიება და გამოყენება.
·   აქტივობის აღწერა
მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს დააკვირდნენ ეკრანზე გამოტანილ ერთ-ერთ ძველ მონეტასდა ინტერაქციის გზით განიხილონ მისი მნიშვნელობა. საუბრისას გამოიყენონ უკვე ნასწავლი ლექსიკური ერთეულები.

კეთებით სწავლის მეთოდი
საერთო საკლასო
პროექტორი, კომპიუტერი.MS PowerPoint-ში მომზადებული რესურსი
რომელიც ხელს შეუწყობს მოსწავლეებს. მიღებული ცოდნის პრაქტიკაში გადატანას.
10წთ
3
ჯგუფური მუშაობა
აქტივობის მიზანი:რესურში მოიძიებს დამატებითინფორმაციას,მიმართავს გონებრივ იერიშსა და ჩამოწერს ყველა იდეას დაკავშირებულს საწერ თემატიკასთან.
აქტივობის აღწერა: მოსწავლეები წინასწარ დაყოფილია 4 ჯგუფად. მასწავლებელი სთხოვს ჯგუფებს ამოირჩიონ ყუთში, რომელშიც მოთავსებულულამონეტები. მათ უნდა აირჩიონ ერთ-ერთი. მასწავლებელი  სთხოვს დააკვირდნენ მონეტას და ამოიცნონ მნიშვნელოვანი ინფორმაცია, რომელსაც კონკრეტული მონეტა შეიცავს.
·   მასწავლებელი აწვდის დავალების შესრულების ინსრუქციებს და ახსენებს ჯგუფში მუშაობის წესებს.
·   მასწავლებლი საჭიროების შემთხვევაში ეხმარება ჯგუფებს და აძლევს დამატებით განმარტებებს.


თანამშრომლობითი სწავლების ფორმა
ჯგუფური
ფლიპჩარტი, სახელმძღვანელო, მონეტებიhttps://ekatabatadze83.blogspot.com/p/blog-page_86.html
რესურსი ხელს შეუწყობს, რომ მოსწავლე კიდევ ერთხელ მიუბრუნდს მასალას, განამტკიცოს მიღებული ცოდნა და გააანალიზოს ძირითადი საკითხები.

10წთ
4
პრეზენტაცია
აქტივობის მიზანი: მოსწავლემ შეძლოს საუბრისას ვიზუალურიმასალის გამოყენებით, თანმიმდევრულად,მკაფიოდ, გასაგებად, აზრის ჩამოყალიბება და თავისი დამოკიდებულებისგამოხატვა განსახილველი საკითხისადმი, შესაბამისი დასკვნებს გამოტანა.
აქტივობის აღწერა:ჯგუფი ირჩევს პრეზენტატორს, რომელიც აკეთებს ნამუშევრების პრეზენტაციას, ისინი ფლიპჩარტზე ათავსებენ მონეტას და ინფორმაციას.
·   მასწავლებელი ჯგუფებს აკვირდება ჯგუფებზე დაკვირვების რუბრიკით და აფასებს განმავითარებელი შეფასებით
·   მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს ჩაინიშნონ საშინაო დავალება და აძლევს მისი შეფასების ინსტრუქციას.

ვერბალური სწავლების მეთოდი
ჯგუფური
საპრეზენტაციოდ მომზადებული ტექსტი, მარკერი, რვეული.
რესურსი ხელს შეუწყობს აზრის მკაფიოდ ჩამყალიბებას და დასკვნების გაკეთებას.
15წთ

გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
უცხ..V.18. მოსწავლესშეუძლიაზეპირიმოხსენებისწარმოდგენა(პრეზენტაცია) მისთვის
საინტერესოთემაზე.
შედეგითვალსაჩინოა, თუმოსწავლე:
· თანამიმდევრულად, მკაფიოდდაგასაგებადაყალიბებსაზრს;
უცხ..VI.12. მოსწავლეფლობსდაიყენებსწერისეფექტურსტრატეგიებს(მოსამზადებელი,
ტექსტისშედგენა, ტექსტისგაუმჯობესება) წერისპროცესისყველაეტაპზე.
შედეგითვალსაჩინოა, თუმოსწავლე:
· დასმულისაკომუნიკაციოამოცანისგათვალისწინებით, მეხსიერებაშიმოიძიებს
საჭიროინფორმაციას, ანუგაააქტიურებსსაჭიროცოდნას(როგორცენობრივს, ისე
თვითსიუჟეტთანდაკავშირებულს);
· მიმართავსგონებრივიერიშსდაჩამოწერსყველაიდეას, რომელიცსაწერ
თემატიკასთანდაკავშირებითმოუვააზრად;

შეფასება:ჯგუფებზე დაკვირვების რუბრიკა
#
დაკვირვების კრიტერიუმები
დაბალი
საშუალო
მაღალი




I

II
III
IV
V
I
II
III
IV

V

I

II

III

IV

V
1
ფუნქციების განაწილება
















2
თანამშრომლობა
















3
კონსენსუსი

















მასწავლებლისთვითშეფასებისსქემა
           
კრიტერიუმი
შეფასება(1,2,3)/ კომენტარი
1
 მოსწავლეებიიყვნენჩართულისაგაკვეთილოპროცესში;

2
ვაძლევდი მოსწავლეებს საკუთარი აზრის გამოთქმის საშუალებას;

3
საგაკვეთილო რესურსი საინტერესო იყო მოსწავლეთათვის;

4
ეფექტურად იყო განაწილებული საგაკვეთილო დრო აქტივობებზე;

5
დაეხმრება თუ არა ჩემს მიერ განხორციელებული შეფასება მოსწავლეებს განვითარებაში;


ზოგად–ჰოლისტრი შეფასების რუბრიკა


კრიტერიუმები
1–2ქ.
დაბალი
3–4ქ.
საშ.დაბალი
5–6ქ.
საშუალო
7–8ქ.
საშ.მაღალი
9–10ქ.
მაღალი
1
საკლასო ჩართულობა
არ/ვერ მონაწილეობს
კითხა–პასუხში
იშვიათად აქტიურობს
ცდილობს მონაწილეობას, თუმცა პასუხები მეტწილად მცდარია
აქტიურია, პსუხები მხოლოდ მცირედ უზუსტუბებსმოიცავს.
აქტიურია, პასუხები გამართულია შინაარსობრივად
2
იდეების ჩამოწერა და დასკვნების გამოტანა
არ/ვერ გამოაქვს დასკვნა.
ბუნდოვანია დასკვნა.
გამოაქვს დასკვნა, თუმცა აცილებულია თემას.
არ არის მკაფიო მის მიერ გაკეთებული დასკვნები
საკითხიდან გამომდინარე აკეთებს დასკვნებს
3
თანმიმდევრულად, მკაფიოდ აზრის ჩამოყალიბება.
ვერ/არ  აყალიბებს აზრს
ბუნდოვნად დაგაურკვევლად აყალიბებს.
აყალიბებს თუმცა აცილებულია ტექსტს.
მცირედი ხარვეზებით აყალიბებს.
აყალიბებს მკაფიოდ და თანმიმდევრულად.
4
თანამშრომლობა ჯგუფის წევრებთან
არ/ვერ თანამშრომლობს
უჭირს თანამშრომლობს.
პერიოდულად თანშრომლობს.
თანამშრომლობს,
კარგად თანამშრომლობს.



გაკვეთილის გეგმა N4
მასწავლებლის სახელი, გვარი:ეკატერინე ტაბატაძე.
საგანი:ინგლისური ენა
სწავლების საფეხური/კლასი:საშუალო/  X კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა:24
გაკვეთილის თემა:წარსული მარტივი დროს  და წარსული განგრძობითი დრო.მოსმენისას კონკრეტული ინფორმაციის ამოცნობა.
გაკვეთილის მიზანი:მოსწავლემ შეძლოს  ზმნის  ფორმების თავისუფლად გამოყენება წარსული დროის გამოსახატად,მოსწავლემ შეძლოს მოისმინოს და ამოიცნოს ძირითადი საკითხები,მოსმენისას გამოიყენოს სელექციური მოსმენის სტრატეგია კონკრეტული ინფორმაციის ამოსაცნობად.
გაკვეთილის თემისა და მიზნის შესაბამისობა ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებთან:გაკვეთილის თემა სრულად იძლევა საშუალებას ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული შედეგების მიღწევას, ხოლო გაკვეთილის მიზანი გამომდინარეობს ესგ-ს სტანდარტიდან.
N
აქტივობის მიზანი და აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო (წთ.)
1
·   მასწავლებელი აწესრიგებს საორგანიზაციო საკითხებს,აცნობს მოსწავლეებს გაკვეთილის თემას,მიზანს,შეფასების კრიტერიუმებს და ახსენებს კლასში ქცევის წესებს.
კითხვა-პასუხი
 აქტივობისმიზანი:არსებული ცოდნის გააქტიურება.
აქტივობის აღწერა:  მასწავლებელი პროექტორისსაშუალებითაჩვენებს მოსწავლეებს უცნობ ტექსტსდა აძლევს 3წთ. წასაკითხად. შემდეგ თიშავს კომპიუტერს და სვამს შემდეგ შეკითხვებს: რის შესახებ იყო ტექსტი? როდის ხდება მოქმედება?რა დროშია ტექსტი?
·      მასწავლებელი საჭიროების შემთხვევაში სვამს დამატებით შეკითხვებს და ეხმარება მოსწავლეებს განმარტებებით.
·      მასწავლებელიმოსწავლეებთან ერთად განიხილავს წარსულ მარტივ და წარსული განგრძობით დროს.აღწერითი პარადიგმის გამოყენებით ხდება არსებული ცოდნის გააქტიურება,შევსება.
·      აქტივობის დასრულების შემდეგ  მასწავლებელი მოსწავლეებს აწვდის უკუკავშირს.
გონებრივი იერიში
საერთო საკლასო
შეფასების რუბრიკები, პროექტორი,
კომპიუტერი
ტექსტი https://ekatabatadze83.blogspot.com/აღნიშნული რესურსი მოსწავლეებს დაეხმარება არსებული ცოდნის გააქტიურებაში
8წთ
2
დამოუკიდებელი მუშაობა
აქტივობის მიზანი: ზმნის  ფორმების გამოყენება წარსული დროის გამოსახატად.
აქტივობის აღწერა:მასწავლებელი მოსწავლეებს ურიგებს პროექტორზე ნაჩვენებ რომელიც აწმყო დროშია და სთხოვს რომ გადაიყვანონ წარსულში.
·   მოსწავლეები უნდა დააკვირდნენ ტექსტს  და გადაიყვანონ ზმნა წარსულ მარტივ ან წარსულ განგრძობით დროში.
·   საჭიროების შემთხვევაში მასწავლებელი ეხმარება მოსწავლეებს მინიშნებებით.
დამოუკიდებელი სწავლების მეთოდი.
ინდივიდუალური
ტექსტი თაბახზე,https://ekatabatadze83.blogspot.com/რვეული,საწერი კალმები. რესურსი მოსწავლეს დაეხმრება ტრანსფერის უნარის განვითარებაში.
8წთ
3
დამოუკიდებელი სამუშაოს განხილვა
აქტივობის მიზანი:ზმნის  ფორმების გამოყენება წარსული დროის გამოსახატად. შესრულებული დავალების პრეზენტაცია.
აქტივობია აღწერა:მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს ამოიკითხონ რვეულიდანტექსტი.
·      მასწავლებელი საჭიროების შემთხვევაში სვამს დამაზუსტებელ კითხვებს და აწვდის უკუკავშირს.
ვერბალური სწავლების მეთოდი
იდივიდუალური
სამუშაო დავალების რვეულები.რესურსი ეხმარება წარსული დროს გამოყენებაში.
4წთ
4.
დამოუკიდებელი მუშაობა
·   აქტივობის მიზანი: ზმნის  ფორმების გამოყენება წარსული დროის გამოსახატად.აქტივობია აღწერა: მასწავლებელი მოსწავლეებს ურიგებს წინასწარ გამზადებულ სურათებს და სთხოვს შეადგინონ სურათების ისტორია.
·   მოსწავლეები უნდა დააკვირდნენ სურათებს  და გამოიყენონ   წარსულ მარტივი ან წარსულ განგრძობითი დრო.აქტივობის დასრულების შემდეგ, მასწავლებელი შემთხვევითი შერჩევის პრინციპით მოახდენს მოსწავლეთაგამოკითხვას.
საჭიროების შემთხვევაში მასწავლებელი სვამს დამაზუსტებელ კითხვებს და აწვდის უკუკავშირს.
თანამშრომლობითი სწავლების მეთოდი.
წყვილები
სურათები,სამუშაო დავალების რვეულები.რესურსი მოსწავლეებს ეხმარება წარსული დროს გამოყენებაში.ტრანსფერის უნარის განვითარებაში.
10
4
სელექციური მოსმენა
აქტივობის მიზანი: სელექციური მოსმენის სტრატეგიის გამოყენება კონკრეტული ინფორმაციის ამოსაცნობად;
აქტივობის აღწერა. მასწავლებელი აძლევს მოსწავლეებს ინსტრუქციას მოსასმენი დავალების  (მოსასმენიდავალება წარსულ დროშია) შესახებ დავალება სახელმძღვანელოდან N2 სადაცსახელები უნდა შეუსაბამონ ნივთებს დაN 3 სადაც უნდა დაასახელონ ჩამოთვლილი ნივთებიდან რომელი იპოვა მილიმ და რომელი ვერ იპოვა. მოსმენის შემდეგ კი სთხოვს შეასრულონ სავარჯიშოები.მოსმენილი მასალის და წარსული დროის  უკეთ გააზრების მიზნით მასწავლებელი სვამს კითხვებს მოსმენილი ტექსტიდან.
.რომელი ნივთი იპოვა პირველად?
რომელინივთი იპოვა ბოლოს?
·   ორივე მოსასმენი აქტივობის დასრულების შემდეგ მასწავლებლი აფასებს მოსწავლეებს და აწვდის  უკუკავშირს.
·   სთხოვს ჩაინიშნონ საშინაო დავალება და აძლევს მისი შესრულების ინსტრუქციას. საშინაო დავალება: დაწერონ მნიშვნელოვანი დღის შესახებ.
არაველბარული სწავლების მეთოდი
ინდივიდუალური
ტექსტი ფანქარი, სახელმძღვანელოზე თანდართული სიდი დისკი . აღნიშნული რესურსი დაეხმარება მოსწავლეებს, მასალის მოსმენით აღქმაში და ინფორმაციის ამოცნობაში.
10წთ

გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
უცხ..VI.11. მოსწავლესშეუძლიაწერისასშექმნასტექსტისსტრუქტურა, ფლობსდაიყენებსსაბაზისოენობრივუნარ-ჩვევებს.
შედეგითვალსაჩინოა, თუმოსწავლე:
· თავისუფლადიყენებსზმნისფორმებსწარსულიდროის
გამოსახატად;
უცხ.ს.VI.2. მოსწავლეს შეუძლია მიმართოს სხვადასხვა სტრატეგიას მოსასმენიამოცანებისეფექტურად გადაჭრის ხელშესაწყობად და მოსმენის უნარის გასაუმჯობესებლად.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·   იყენებს სელექციური მოსმენის სტრატეგიას კონკრეტული ინფორმაციის ამოსაცნობად;
შეფასება:
მასწავლებლისთვითშეფასებისსქემა
           
კრიტერიუმი
შეფასება(1,2,3)/ კომენტარი
1
 მოსწავლეებიიყვნენჩართულისაგაკვეთილოპროცესში;

2
ვაძლევდი მოსწავლეებს საკუთარი აზრის გამოთქმის საშუალებას;

3
საგაკვეთილო რესურსი საინტერესო იყო მოსწავლეთათვის;

4
ეფექტურად იყო განაწილებული საგაკვეთილო დრო აქტივობებზე;

5
დაეხმრება თუ არა ჩემს მიერ განხორციელებული შეფასება მოსწავლეებს განვითარებაში;

ზოგად-ჰოლისტური  შეფასების რუბრიკა



კრიტერიუმები
1–2ქ.
დაბალი
3–4ქ.
საშ.დაბალი
5–6ქ.
საშუალო
7–8ქ.
საშ.მაღალი
9–10ქ.
მაღალი
1
საკლასო ჩართულობა
არ/ვერ მონაწილეობს
კითხა–პასუხში.
პერიოდულად ერთვება, მაგრამ პასუხები არის მეტწილად მცდარი.
ჩართულია, თუმცა დარწმუნებული არაა პასუხების სისწორეში.
მეტწილად აქტიურია, პსუხები მხოლოდ მცირედ უზუსტუბებს მოიცავს.
აქტიურია, პასუხები გამართულია შინაარსობრივად.
2
ზმნის ფორმების გამოყენება წარსული დროის
გამოსახატად;
ვერ/არ იყენებს ზმნის ფორმებს.


იყენებს შეცდომით
მხოლოდ მცირე ნაწილს იყენებს შესაბამისად
უმეტესწილად იყენებს შესაბამისად
სწორად იყენებს ზმნის ფორმებს.
3
ინდივიდუალური მუშაობა
არ/ვერ მუშაობს დამოუკიდებლად
მუდმივად ითხოვს დახმარებას
მხოლოდ ნაწილობრივ ასრულებს სამუშაოს
დამოუკიდებელია, თუმცა აქვს მცირედი ხარვეზი
მუშაობს დამოუკიდებლად.
4
მოსმენილის საფუძველზე ინფორმაციის ამოცნობა
ვერ ვერ ამოიცნობს კონკრეტულ ინფორმაციას
ამოიცნობს მხოლო ძალიან მცირე ნაწილს
ამიცნობს რამოდენიმე კონკტერულ ფაქტს
ამოიცნობს უნფორმაციის უმრავლესობა
ამოიცნობს ყველა ძირითად ინფორმაციას
div class="MsoNormal" style="margin-bottom: 10.0pt; margin-left: -.5in; margin-right: .45pt; margin-top: 0in; tab-stops: 1.0in;"> გაკვეთილის გეგმა

მასწავლებლის სახელი, გვარი, პირადი ნომერი: ეკატერინე ტაბატაძე
საგანი: ინგლისური ენა
სწავლების საფეხური/კლასი:  მეშვიდე/ VII
მოსწავლეთა რაოდენობა: 32
დრო:  40 წთ.
გაკვეთილის თემა:  ტრადიცია
გაკვეთილის ტიპი:  სამოდელო. გამჭოლ კომპეტენციებზე ორიენტირებული.  ინტერკულტურული წიგნიერება
გაკვეთილის მიზანი:  მოსწავლე შეძლებს  ტრადიციის ამოცნობას და მშობლიურთან შედარებას.შეძლებს იპოვოს მსგავსება განსხვავება. კულტურულ თავისებურებებზე მსჯელობისას გამოთქვამს საკუთარ დამოკიდებულებას, სეძლებს კულტურული ფასეულობისადმი პატივისცემას, და დაამყარებს ამყარებს ეფექტურ და პოზიტურ  ურთიერთობას.
                                                                 
ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტი:

უცხ..III.22. მოსწავლე იჩენს ინტერესს და ავლენს ტოლერანტულ დამოკიდებულებას
უცხოენოვანი კულტურული და სოციოკულტურული თავისებურებების
მიმართ.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
· ამოიცნობს ტრადიციებს, და ადარებს მშობლიურთან,
პოულობს მსგავსებებს, განსხვავებებს;
· გამოთქვამს საკუთარ დამოკიდებულებას
კულტურულ თავისებურებებზე მსჯელობისას.

ინტერკულტურული კომპეტენცია არის ცოდნის, უნარებისა და დამოკიდებულებების ერთობლიობა, რომელიც ხელს უწყობს სხვადასხვა კულტურული ფასეულობების პატივისცემას; ამ კულტურათა წარმომადგენლებთან ეფექტური, პოზიტიური და კონსტრუქციული ურთიერთობების დამყარებას

 



#
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის
ორგანიზების
ფორმა/ფორმები
სასწავლო
რესურსი
დრო(წთ)
თითოეული
აქტივობის
 ბოლოს
მისაღწევი
შედეგი
1
·   მასწავლებელი აწესრიგებს საორგანიზაციო საკითხებს,აცნობს მოსწავლეებს გაკვეთილის თემას,მიზანს,შეფასების კრიტერიუმებს და ახსენებს კლასში ქცევის წესებს.
საშინაო დავალების პრეზენტაცია
 აქტივობისმიზანი:
წინარე ცოდნის გააქტიურება თემით დაინტერესება.
აქტივობის აღწერა;მასწავლებელი
დაფაზე წერს სიტყვა ტრადიციას და სთხოვს მოსწავლეებს ამოიკითხონ საშინაო დავალება. რა ტრადიციებს იცნობენ. საჭიროების შემთხვევაში სვამს დამაზუსტებელ კითხვებს.აქტივობის დასრულების შემდეგ მასწავლებელი მოსწავლეებს აწვდის უკუკავშირს.

აღწერითი პარადიგმა
ერთიანი საკლასო
გაკვეთილის მიზანი და შეფასების რუბრიკები ფორმატზე.დაფა, ცარცი,საშინაო დავალების რვეულები.
5
წთ
მოსწავლეები იცნობენ
გაკვეთილის მიზანს
და შეფასების რუბრუკებს.მოსწავლეები კითხულობენ საშინაო დავალებებს. დაინტერესდნენ ტემით,მოხდა წინარე ცოდნის გააქტიურება.


2
ტექსტზე მუშაობა
აქტივობისმიზანი:ტექსტის მთლიანობაში გაცნობა ინფორმაციის მოძიების მიზნით და ტექსტში ტრადიციის ამოცნობა.
აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი სთხოვს  მოსწავლეებს გადაშალონ სახელმძღვანელო და წაიკითხონ ტექსტი და ჯგუფში შეთანხმდნენ თუ რა საკითხზეა საუბარი.
სამუშაოს დასრულების შემდეგ მასწავლებელი სთხოვს ჯგუფებს გააცნონ   ნამუშევრები,აქტივობის მსვლელობის დროს  საჭიროების შემთხვევაში მასწავლებელი ეხმარება მოსწავლეებს განმარტებებით და აწვდის უკუკავშირს

არაპირდაპირი სწავლების მეთოდი
ერთიანი საკლასო
სახელმძღვანელო.კალამი,ფურცელი.
7წთ
მოსწავლეებმა შეძლეს
ტექსტის მტლიანობაში გაცნობა და  ტექსტში ტრადიციის ამოცნობა.
3
ვიდეოს ჩვენება
აქტივობის მიზანი.
კულტურული ფსეულობისადმი პატივისცემის გამოწვევა. მსგავსება განსხვავების პოვნა.აქტივობის აღწერა.მასწავლებელი სტხოვს მოსწავლეებს უყურონ ვიდეოს,სადაც ნაჩვენებია თუ როგორ გადის ბიჭი ამ რთულ და საინტერესო გზას.ლინკი:  (https://www.youtube.com/watch?v=zk3s-vom2bY ) ვიდეოს დასრულების შემდეგ მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს ჯგუფებში ჩამოწერონ დადებითი მხარეები ამ ტრადიციის,შეავსონ  ფლიპჩარტებზე წინასწარ დახაზული ვენის დიაგრამა, ჩაწერონ ერთი მსგავსება და ერთი განსხვავება  საქართველოს 13 წლის ბიჭსა და ვორლპირელ ბიჭს შორის. პასუხები მიაკრან დაფაზე,შეარჩიონ პრეზენტატორები და ნამუშევრები გააცნონ ერთმანეთს.აქტივობის დასრულების შემდეგ. მასწავლებელიმოსწავლეებს აწვდის უკუკავშირს.
ვიზუალიზაციის მეთოდი.
თანამშრომლობითი სწავლების მეთოდი.
ჯგუფური
კომპიუტერი,პროექტორი
ვიდეორესურსი.ფლიპჩარტი,მარკერები.
სქემა ფლიპჩარტზე.
18
წთ.
მოსწავლეებმა შეძლეს
პრეზენტაციების გაკეთება და ტრადიციის დადებითი მხარეების ჩამოწერა,
შედარება და  მსგავსება განსხვავებია პოვნა საქართველოს 13 წლის ბიჭსა და ვორლპირელ ბიჭს შორის.

5
კითხვა–პასუხი
აქტივობის მიზანი: საკუთარი დამოკიდებულების გამოთქმა.
აქტივობის აღწერა:მასწავლებელი სვამს შეკითხვას, რამოეწონათ ამ ტრადიციაში და რატომ და რას შეცვლიდნენ და რატომ.... პასუხისსურვილი ანიშნონ ხელის აწევით.მასწავლებელი საწიროეის შემტხვევაში სვამს დამატებიატ კითხვებს.
·   მასწავლებელი მოსწავლეებს აფასებს შეფასების რუბრიკით და განმავითარებელი შეფასებით.
·   სთხოვს მოსწავლეებს ჩაინიშნონ საშინაო დავალება და აძლევს მისი შესრულების ინსტრუქციას.

ვერბალური სწავლების მეთოდი
ჯგუფური
დაფა, ცარცი
10წთ.
მოსწავლეებმა შეძლეს საკუთარი დამოკიდებულების  გამოხატვა..


გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:მოსწავლეს შეუძლია  ტრადიციის ამოცნობა და მშობლიურთან შედარება. შეუძლია იპოვოს მსგავსება განსხვავება. კულტურულ თავისებურებებზე მსჯელობისას გამოთქვამს საკუთარ დამოკიდებულებას. იმსჭვალება კულტურული ფასეულობისადმი პატივისცემით და ამყარებს ეფექტურ და პოზიტურ ურთიერთობას.
                                                                 



შეფასება:
ზოგად–ჰოლისტრი შეფასების რუბრიკა

კრიტერიუმები
1–2ქ
დაბალი
3–4ქ
საშ.დაბალი
5–6ქ
საშუალო
7–8ქ
საშ.მაღალი
9–10ქ.
მარალი
1
საკლასო ჩართულობა
არ/ვერ მონაწილეობს
კითხა–პასუხში
პერიოდულად ერთვება, მაგრამ პასუხები არის მეტწილად მცდარი
ჩართულია, თუმცა დარწმუნებული არაა პასუხების სისწორეში
მეტწილად აქტიურია, პსუხები მხოლოდ მცირედ უზუსტუბებსმოიცავს.
აქტიურია, პასუხები გამართულია შინაარსობრივად.
2
ტექსტის  და ვიდეო რესურსის  მიხედვით დადებითი მხარეებისცამოწერა. მშობლიურთან შედარება და მსგავსება–განსხვავების პოვნაცამოწერა.

ვერ ამოიცნობს და ვერ ადარებს..
უჭირს დადებითი მხარეების ჩამოწერა.უჭირს შედარება.
წერს მაგრამ გაუმართავად.ადარებს მაგრამ ვერ ჩამოწერს.
ჩამოწერს მცირედი ხარვეზით.
ჩამოწერს დადებით მხარეებს და პოულობს მსგავსება–განსხვავებას.
3
ტექსტის მთლიანობაში გაცნობა ინფორმაციის მოძიების მიზნით
ვერ გაიგო ტექსტი და ვერ მოიძია ინფორმაცია.
უჭირს /გებულობს ტექტის მხოლოდ ნაწილს.
გებულობს ტექსტს, თუმცა უჭირს ინფორმციის მოძიება
ეცნობა და გებულობს ტექსტს, თუმცა გამორჩენილი აქვს ინფორმაციის ნაწილი.
ეცნობა ტექსტს და სრულად იძიებს საჭირო ინფორმაციას.


შეფასება:ჯგუფებზე დაკვირვების რუბრიკა
#
დაკვირვების კრიტერიუმები
დაბალი
საშუალო
მაღალი




I

II
III
IV
V
I
II
III
IV

V

I

II

III

IV

V
1
ფუნქციების განაწილება
















2
თანამშრომლობა
















3
კონსენსუსი

















მასწავლებლისთვითშეფასებისსქემა

           
კრიტერიუმი
შეფასება(1,2,3)/ კომენტარი
1
 მოსწავლეებიიყვნენჩართულისაგაკვეთილოპროცესში;

2
ვაძლევდი მოსწავლეებს საკუთარი აზრის გამოთქმის საშუალებას;

3
საგაკვეთილო რესურსი საინტერესო იყო მოსწავლეთათვის;

4
ეფექტურად იყო განაწილებული საგაკვეთილო დრო აქტივობებზე;

5
დაეხმრება თუ არა ჩემს მიერ განხორციელებული შეფასება მოსწავლეებს განვითარებაში;

No comments:

Post a Comment